Organizowanie reklamy medialnej lub kontekstowejkampanii w sieci, każdy reklamodawca oblicza swój przybliżony budżet. Dla klienta kampanii reklamowej ważne jest, aby zobaczyć, w jaki sposób środki są przydzielane na jego działanie, czy pieniądze są wydawane na zamierzony cel i z jaką efektywnością są wykorzystywane. Obliczanie skuteczności produktu reklamowego w planowaniu mediów opiera się na kilku wskaźnikach, z których jednym jest indeks CPM. Jaki jest ten wskaźnik, jak z niego korzystać - dowiemy się poniżej.

cpm to

CPM - dlaczego jest to konieczne

Co to jest CPM w reklamie, znany od zeszłego wieku. Moduł został wykorzystany we wszystkich kampaniach reklamowych, które odbyły się w mediach. Wydawcy, kanały telewizyjne i radiowe nadal używają tego wskaźnika do obliczania kosztów reklamy. CPM jest używany, jeśli chodzi o cenę jednego wyświetlenia reklamy, a nie poszczególnych adresatów, ale do tysiąca potencjalnych kupujących. Jednocześnie termin ten wprowadzono do obiegu. Właściciele platform reklamowych mogli działać tylko z ich obiegiem i koncentracją tematyczną, więc ustalono CPM, reklama o tej wartości była skuteczna.

Definicja CPM

cpm to

Prosta definicja CPM to cena za tysiąc. Pochodzi od nazwy modułu angielskich słów koszt za tysiąc, gdzie M - rzymską, czyli 1000. Tak więc, pytanie o to, co jest CPM, można powiedzieć, że jest to cena za tysiąc wyświetleń reklamy. Im więcej czasu tam jest reklama na łamach gazet i czasopism, tym częściej jest ona grana w radiu lub przeczytać na kanale telewizyjnym - Im większa jest wartość tego współczynnika.

Obliczanie CPM w internetowych kampaniach reklamowych

W Internecie rola reklamy jest zwyklegraj banery - to najbardziej denerwujące wyskakujące okna, które użytkownicy nie lubią zbyt często i którzy przynoszą pieniądze właścicielowi platform reklamowych. Im strona jest bardziej popularna, im więcej użytkowników przegląda tę stronę Internetu, tym droższe reklamy na tej stronie będą kosztować klienta.

Reklamodawcy są zainteresowani jak największą liczbą użytkowników, którzy zobaczyli ten baner. Dlatego, co jest CPM, matematycznie można pokazać w ten sposób:

CPM = (całkowity koszt zamówienia reklamowego) / (planowana liczba wyświetleń banerów dziennie) * 1000.

Teraz jest jasne, CPM - co to jest. W reklamie jest to jeden z najważniejszych wskaźników. Reklamodawca może obliczyć, ile pieniędzy należy zapłacić właścicielowi witryny, aby informacje zostały pokazane tysiącom użytkowników sieci.

Te obliczenia można wyraźnie wykazać przezprosty przykład. Koszt umieszczenia jednego banera na stronie portalu wynosi na przykład 400 USD tygodniowo, statystyki tej strony internetowej pokazują, że około tygodnia strona jest oglądana przez około 10 tysięcy użytkowników. Zatem proste obliczenie daje wartość:

CPM = 400 USD / 10 000 USD * 1000 = 4 USD za tysiąc wyświetleń informacji reklamowych.

Reklamodawcy powinni to zrozumiećDemonstracja banera na stronie tematycznej ma głównie charakter informacyjny. Nie ma żadnej gwarancji, że wszystkie dziesięć tysięcy osób, które odwiedziły stronę, koniecznie kliknij na banner. To, czy użytkownik chce kliknąć link, zależy od atrakcyjności samego banera i umieszczonych na nim informacji. Każda strona zawiera wszystkie niezbędne dane do obliczenia parametru CPM. Że jest to korzystne dla właściciela strony, możesz to zrozumieć. Ale reklama, jej jakość i zainteresowanie użytkownika końcowego są uwzględniane w zadaniach klienta.

czym jest cpm

CTR modułu pomocniczego, metody obliczeniowe

Aby obniżyć koszty, jeszcze jedenwskaźnikiem jest CTR. Nazwa pochodzi również z języka angielskiego i w pełni brzmi jak współczynnik klikalności. CTR pokazuje, ile osób kliknęło baner i trafiło na stronę reklamową klienta. Ten moduł zależy bezpośrednio od poprawności wybranej witryny, ponieważ im bardziej odpowiednie i konieczne jest wyświetlanie reklam w witrynie, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik witryny zainteresuje się informacjami i kliknie baner. Metoda obliczania tego wskaźnika jest następująca:

CTR = (liczba użytkowników, którzy kliknęli baner) / (planowana liczba wyświetleń banerów dziennie) * 100%.

Na przykład jeśli z 20 000 osób, które zobaczyły reklamę, kliknęło link 800 użytkowników, CTR wynosi 800/20 000 * 100 = 4%, czyli jest wyższa niż minimalna dopuszczalna wartość.

Z doświadczenia wynika, że ​​minimalny CTR wynosi 3-5%. Jeśli mniej, koszt potencjalnego klienta przekroczy przewidywany zysk, a reklama zostanie uznana za nieskuteczną.

reklama CPM

Korzystanie z indeksów

CPM może być użyty przy wyborze węższegodocelowi odbiorcy. Na przykład, przy zamawianiu miejsca na baner, witryna zapewnia reklamodawcy informacje o wieku, polu, miejscu zamieszkania, hobby wszystkich zarejestrowanych użytkowników na stronie. Tak więc pożądany baner pojawia się tylko dla tych użytkowników, dla których zaprojektowano dany produkt reklamowy. Budżet kampanii reklamowej jest wydawany bardziej ekonomicznie i wydajniej.

Należy również uwzględnić działalność stałąużytkowników. Im częściej jeden i ten sam użytkownik widzi ten sam produkt reklamowy, tym więcej pieniędzy jest odpisywanych od reklamodawców, ale klient nie otrzymuje już od klientów. Dlatego właściwe wyliczenie wskaźników CPM i CTR w połączeniu z dogłębną analizą informacji dostarczanych przez tę platformę reklamową powinno przynieść pożądany efekt klientowi.

Kolejny punkt do rozważenia na początkukampania reklamowa. Płatność może być rozliczana według CPM lub CTR. Innymi słowy, klient powinien zrozumieć istotę banera reklamowego w module CPM - że nie jest to opłata za kliknięcia użytkowników, ale tylko za demonstrację produktu reklamowego

czym jest cpm w reklamie

Podsumowując

Na pytanie, jaki jest CPM, możesz odpowiedzieć na to pytanieparametr ten jest jednym z najważniejszych przy analizowaniu skuteczności jednej lub drugiej reklamy, a także jest brany pod uwagę przy obliczaniu budżetu kampanii reklamowej. Bierze pod uwagę liczbę kontaktów potencjalnych klientów z informacjami reklamowymi oraz koszt umieszczenia banera na kilku stronach o podobnym zakresie tematycznym. Biorąc pod uwagę te parametry, można obliczyć efektywność jednej lub drugiej platformy reklamowej i skutecznie opanować budżet reklamowy.

</ p>